[PT]
Blink Bank
Blink Bank é um banco digital independente que foge totalmente dos conceitos dos bancos tradicionais,
pois não tem agências físicas, não apoia soluções burocráticas, taxas abusivas e nada de formalidades chatas.
Preza pela flexibilidade, humanização e acessibilidade de todos os seus clientes. Fornece soluções financeiras inovadoras e tem uma abordagem ousada em seu posicionamento, além de uma comunicação jovem e descontraída.
Para esse projeto busquei criar uma identidade visual que fosse a evolução de um ciclo, que transmitisse seus valores, essência e personalidade da marca oferecendo assim uma experiência mais ágil, acessível e transparente.
[EN]
Blink Bank
Blink Bank is an independent digital bank that completely deviates from the concepts of traditional banks, as it does not have physical branches, does not support bureaucratic solutions, abusive fees and no boring formalities.
It values the flexibility, humanization and accessibility of all its customers. It provides innovative financial solutions and has a bold approach in its positioning, in addition to young and relaxed communication.
For this project, I sought to create a visual identity that was the evolution of a cycle, that conveyed its values, essence and brand personality, thus offering a more agile, accessible and transparent experience.
[PT]
Ícone da marca
Blink vem do inglês e significa “Piscar”, assim como piscar é essencial para nossos olhos, a Blink Bank quer ser essencial na vida financeira de seus clientes.
O desenvolvimento do símbolo foi de acordo com o briefing e as informações propostas. A identidade precisava ser ousada e ter uma comunicação jovem e descontraída, e por ser um banco digital e uma evolução de um ciclo, o símbolo traz o significado da marca que é “Piscar”, a letra “l” e a letra “i” remete ao ícone usado por emoji de piscar “;)” que seria ponto e vírgula e parênteses. Essa escolha se faz sentido também por ser um banco que contribui para elevar a autoestima de seus clientes.
Essa escolha também foi feita de forma estratégica já pensando em sua comunicação, campanhas, aplicações e formas de interação com o público-alvo de forma mais objetiva e assertiva.
[EN]
Brand Icon
Blink comes from English and means “Blink”, just as blinking is essential for our eyes, Blink Bank wants to be essential in the financial life of its customers.
The development of the symbol was in accordance with the briefing and proposed information. The identity needed to be bold and have a young and relaxed communication, and because it is a digital bank and an evolution of a cycle, the symbol brings the meaning of the brand, which is "Blink", the letter "l" and the letter "i" refers to the icon used by the blinking emoji “;)” which would be semicolons and parentheses. This choice also makes sense because it is a bank that contributes to raising the self-esteem of its customers.
This choice was also made strategically, already thinking about its communication, campaigns, applications and ways of interacting with the target audience in a more objective and assertive way.
[PT]
Toda comunicação visual do projeto traz uma abordagem moderna, digital e minimalista, que comunica de forma criativa e simples. As cores escolhidas são vibrantes e fazem referência ao digital e moderno.
As formas tem relação com a comunicação jovem, tecnológica e descontraída, e a fonte traz um toque moderno e sofisticado.
Tudo foi pensado e imaginado para ser uma identidade visual divertida, criativa e moderna, fazendo relação aos seus objetivos e significado.
[EN]
All visual communication of the project brings a modern, digital and minimalist approach, which communicates in a creative and simple way. The chosen colors are vibrant and refer to the digital and modern.
The shapes are related to young, technological and relaxed communication, and the font brings a modern and sophisticated touch.
Everything was thought and imagined to be a fun, creative and modern visual identity, relating to its objectives and meaning.